Polityka prywatności
§ 1 Postanowienia ogólne
- Polityka prywatności serwisu internetowego PA NOVA SANOCKA jest skierowana do użytkowników tego serwisu i określa rodzaj, zakres, sposoby korzystania z danych, prawa i obowiązki użytkownika oraz zasady zabezpieczenia danych osobowych zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
- Dane osobowe, o których mowa w Polityce Prywatności to informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, której dane dotyczą, tj. takiej, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie cechy takiej jak: imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy.
- Usługodawca przetwarza dane osobowe, osób których dotyczą zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności prawa polskiego i RODO. Przetwarzanie, w rozumieniu Polityki Prywatności oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie.
- Niniejszy Polityka prywatności stanowi integralną część Regulaminu Serwisu Internetowego PA NOVA SANOCKA. W kwestiach nieregulowanych w niniejszej Polityce prywatności, znajdują zastosowanie postanowienia Regulaminu Serwisu.
§ 2 Definicje
ADMINISTRATOR/PA NOVA INVEST SANOCKA – P.A. NOVA INVEST SANOCKA sp. z o.o. z siedzibą
w Gliwicach (44-100), ul. Górnych Wałów 42, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS: 1035122, NIP: 6312712995, REGON: 525253341, kapitał zakładowy 5.000,00 zł.
DANE OSOBOWE – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
UŻYTKOWNIK –każdy podmiot korzystający z jakiejkolwiek funkcjonalności Serwisu.
NEWSLETTER – usługa cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, polegająca na dostarczaniu przez Administrator materiałów handlowych, marketingowych i promocyjnych, dotyczących jego bieżącej działalności, na adres e-mail Użytkownika, w zamian za podanie przez niego danych osobowych w postaci imienia oraz adresu e-mail.
§ 3 Kontakt z administratorem danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest P.A. NOVA INVEST SANOCKA sp. z o.o. z siedzibą
w Gliwicach (44-100), ul. Górnych Wałów 42, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS: 1035122, NIP: 6312712995, REGON: 525253341, kapitał zakładowy 5.000,00 zł. - We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, a także cofnięcia zgód marketingowych, można skontaktować się z Administratorem za pomocą:
- poczty e-mail: biuro@panova.pl
- poczty tradycyjnej: P.A. NOVA INVEST SANOCKA sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach (44-100), ul. Górnych Wałów 42
§ 4 Przetwarzane dane osobowe
- Użytkownik może przeglądać Serwis bez konieczności podawania swoich danych osobowych czy też bez konieczności dokonania rejestracji, z zastrzeżeniem postanowień Polityki plików cookies oraz postanowień dotyczących formularzy kontaktowych oraz Newslettera.
- W związku z korzystaniem z Serwisu i jego funkcjonalności przetwarzane są dane osobowe jego Użytkowników. W zależności od celu przetwarzania, Administrator przetwarza następujące dane osobowe:
- imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego – w celu obsługi zapytań lub zgłoszeń składanych przez Użytkownika, w tym również za pośrednictwem Formularza kontaktowego;
- imię, adres e-mail – w celu obsługi umowy o dostarczanie Newslettera;
- adres IP, adres e-mail – w celu prowadzenia działań marketingowych, analitycznych przez Administratora, w tym w oparciu o personalizację przekazów marketingowych (profilowanie);
- imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego – w celu ustalania, obrony
i dochodzenia roszczeń, które mogą powstać w ramach relacji między Administratorem
a Użytkownikiem, jak również rozpatrywania reklamacji;
§ 5 Cele przetwarzania danych osobowych
- Dane osobowe Użytkowników przetwarzane są w celu:
- zawarcia i realizacji umowy o dostarczanie Newslettera – art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- obsługi zapytań lub zgłoszeń, na podstawie działań podejmowanych na żądanie Użytkownika, w celu prowadzenia komunikacji z Użytkownikiem, gdy zapytanie lub zgłoszenie dotyczy zawartej z Administratorem umowy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- obsługi zapytań lub zgłoszeń, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, w celu prowadzenia komunikacji z Użytkownikiem, gdy zapytanie lub zgłoszenie nie dotyczy zawartej z Administratorem umowy – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- prowadzenia działań marketingowych, w tym przesyłania informacji handlowo-marketingowych drogą elektroniczną lub w celu przekazywania informacji handlowo-marketingowych drogą telefoniczną – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO w zw. z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne;
- prowadzenia działań analitycznych przez Administratora, w tym w oparciu
o personalizację przekazów marketingowych (profilowanie) – art. 6 ust. 1 lit. f RODO; - ustalania, obrony i dochodzenia roszczeń, które mogą powstać w ramach relacji między Administratorem a Użytkownikiem – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- rozpatrywania reklamacji w terminie i w formie określonej w przepisach – art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- dostosowania, pomiaru i ulepszania funkcjonalności Serwisu – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
- Podanie danych osobowych przez Użytkownika ma charakter dobrowolny, jednakże niepodanie niektórych danych może uniemożliwić skontaktowanie się z Klientem przez Administratora skorzystanie ze wszystkich funkcjonalności Serwisu, zawarcie Umowy o dostarczanie Newslettera.
§ 6 Przekazywanie danych osobowych. Powierzenie i udostępnienie danych
- Administrator udostępnia dane Użytkowników uprawnionym do tego organom państwowym, a w szczególności organom ścigania i organom wymiaru sprawiedliwości lub innym podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa, gdy zachodzą ku temu okoliczności uzasadnione przepisami prawa.
- Administrator może ujawnić dane osobowe Użytkowników upoważnionym przez niego pracownikom, a także powierzyć ich przetwarzanie innym podmiotom wspierających Administratora w prowadzeniu działalności, na podstawie zawartej z Administratorem pisemnej umowy. Kategorie odbiorców danych osobowych:
- podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi pośrednictwa w zakresie sprzedaży nieruchomości.
- podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi hostingu, administracji, utrzymywania oraz zarządzania Serwisem,
- podmioty świadczące na rzecz Administratora usług pocztowe lub kurierskie;
- podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi w zakresie rozwiązań technicznych, organizacyjnych, marketingowych;
- podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi księgowe, prawne, doradcze.
- Administrator we własnym zakresie nie planuje bezpośrednio przekazywać danych do państw trzecich (czyli poza Europejski Obszar Gospodarczy – EOG) ani do organizacji międzynarodowych.
§ 7 Prawa Użytkownika
- Użytkownikowi przysługuje:
- prawo dostępu do swoich danych osobowych – na podstawie art. 15 RODO,
- prawo do uzupełnienia, uaktualnienia i sprostowania danych – na podstawie art. 16 RODO,
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania – na podstawie art. 18 RODO,
- prawo do usunięcia danych osobowych, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem obowiązujących przepisów albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane – na podstawie art. 17 RODO,
- wycofania zgody na przetwarzanie danych lub udzielone zgody marketingowe, przy czym wycofanie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie udzielonej gody przed jej cofnięciem,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
- Zmianie nie podlegają dane zbierane automatycznie.
- Wszelkich zmian w zakresie swoich danych osobowych Użytkownik może dokonywać poprzez przesłanie do Administratora wiadomości za pomocą:
- poczty e-mail: biuro@panova.pl
- poczty tradycyjnej: P.A. NOVA INVEST SANOCKA sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach (44-100), ul. Górnych Wałów 42.
- Administrator zastrzega sobie prawo do odmowy usunięcia danych Klienta, jeżeli ich zachowanie jest niezbędne w celu realizacji roszczeń lub jeżeli wymagają tego obowiązujące przepisy prawa.
§ 8 Okres przechowywania danych
Okres przetwarzania danych osobowych jest uzależniony od celu i podstaw ich przetwarzania.
Z tego też względu:
- dane przetwarzane na podstawie udzielonej zgody przewarzane będą do czasu cofnięcia zgody;
- dane przetwarzane na podstawie wymogów ustawowych przetwarzane będą przez czas, w którym przepisy prawa nakazują ich przechowywanie;
- dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora będą przetwarzane do czasu skutecznego złożenia sprzeciwu lub ustania tego interesu.
§ 9 Zabezpieczenie danych osobowych
- Administrator oraz podmioty trzecie jako administratorzy danych osobowych stosują środki techniczne oraz organizacyjne niezbędne do ochrony danych wymagane przez RODO,
w szczególności zabezpieczają dane osobowe Użytkownika przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą czy uszkodzeniem. - Administrator zastrzega sobie możliwość korzystania z usług podmiotów trzecich w zakresie opracowania statystyk dotyczących korzystania z Serwisu. Administrator zapewnia, że w takim przypadku podmiotom takim nie zostaną przekazane żadne dane identyfikujące Użytkownika.
- W reklamach zamieszczanych w Serwisie mogą być wykorzystywane cookies podmiotów trzecich, mające na celu umożliwienie analizy skuteczności kampanii reklamowej. Polityka prywatności nie reguluje zasad wykorzystania mechanizmu cookies przez podmioty trzecie.
§ 10 Portale społecznościowe
- W Serwisie znajdują się odnośniki (linki) do zewnętrznych portali społecznościowych jak np. Facebook („Social Plugins”).
- Funkcje przypisane poszczególnym linkom, w szczególności przekazywanie informacji oraz danych osobowych, aktywują się dopiero po kliknięciu na dany link. Wówczas dochodzi do aktywacji tzw. wtyczki społecznościowej (plug-in) poszczególnych portali społecznościowych, a następnie przeglądarka Użytkownika połączy Użytkownika bezpośrednio z tym serwisem.
- Jeśli podczas wizyty w Serwisie Użytkownik kliknie na wybrany link, dochodzi do przekazania jego danych osobowych oraz ich przetwarzania przez dany portal społecznościowy.
- Cel oraz zakres przetwarzania danych osobowych przez portale społecznościowe oraz związane z tym prawa i obowiązki administratora takiego portalu służące ochronie prywatności, Użytkownicy znajdą w zakładce dotyczącej ochrony danych osobowych tego portalu. Za przetwarzanie danych, które uruchamia się po kliknięciu na dany link odpowiedzialny jest dany portal społecznościowy.
- Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na profilach Administratora w mediach społecznościowych stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu Serwisu.
§ 11 Postanowienia końcowe
- Zasady określone w Polityce Prywatności podlegają prawu polskiemu.
- Zmiany postanowień Polityki Prywatności następują w trybie określonym w § 12 Regulaminu Serwisu.
Załącznik nr 3
POLITYKA PLIKÓW COOKIES
§ 1 Dane zbieranie automatycznie
- Podczas korzystania przez Użytkownika z Serwisu automatycznie zbierane są dane dotyczące Użytkownika. Do tych danych zalicza się: adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, zainteresowania Użytkownika. Dane te mogą być zbierane przez pliki cookies („ciasteczka”), system Google Analytics.
- Pliki cookies, to pliki wysyłane do komputera lub innego urządzenia Użytkownika podczas przeglądania strony internetowej Serwisu.
- Niniejszy Polityka plików cookies stanowi integralną część Regulaminu Serwisu Internetowego PA NOVA SANOCKA. W kwestiach nieregulowanych w niniejszej Polityce plików cookies znajdują zastosowanie postanowienia Regulaminu Serwisu.
§ 2 Cele przetwarzania danych osobowych zbieranych automatycznie
- Pliki cookies dzielone są w zależności od celu, w jakim są wykorzystywane, na:
- techniczne – wykorzystywane przede wszystkim w celu dostarczania usług świadczonych drogą elektroniczną i są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Techniczne pliki cookies z uwagi na swój charakter nie wymagają zgody Użytkownika i są zawsze aktywne.
- analityczne – służące do badań i poprawy jakości produktów ubocznych usług. Tego rodzaju pliki cookie zbierają informacje na temat sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z Serwisu. Dane te służą wyłącznie do celów statystycznych, takich jak analiza
i raportowanie interakcji użytkowników z witryną internetową. - społecznościowe – pozwalające na udostępnienie treści publikowanych w Serwisie
w wybranym portalu społecznościowym. - marketingowe – umożliwiające dostarczenie treści reklamowych dostosowanych do zainteresowań Użytkownika, wykorzystywane m.in. w związku z kierowaniem do reklamy behawioralnej.
- Pliki cookies nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu lub oprogramowaniu zainstalowanym w urządzeniu Użytkownika.
§ 3 Zmiana ustawień w zakresie przetwarzania danych osobowych zbieranych automatycznie
W celu wyłączenia Google Analytics należy pobrać wtyczkę Google blokująca to narzędzie, dostępną pod adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl
Użytkownik według własnego wyboru może: nie wyrazić zgody na wykorzystywanie plików cookies albo może wyrazić zgodę na wykorzystywanie wszystkich lub niektórych tylko plików cookies.
W tym celu niewyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies uniemożliwi przechowywanie plików cookies w urządzeniu Użytkownika.
Użytkownik w każdej chwili może zmienić ustawienia plików cookie w swojej przeglądarce, w tym usunąć je oraz zablokować możliwość ich ponownej instalacji. W zależności od wykorzystywanej przeglądarki, opcja usunięcia lub cofnięcia zgody na instalacje plików cookies może się różnić. Zablokowanie lub usunięcie plików cookies może jednak spowodować utrudnienia w korzystaniu z Serwisu, a w niektórych przypadkach uniemożliwić korzystanie z niektórych jego opcji.
Google Analytics, o którym mowa w pkt 1, to system analityki internetowej dający wgląd w ruch danych oraz danych demograficznych Klienta, stosowany w celu prowadzenia działań marketingowych.
Użytkownik, który nie wyraża zgody na działanie systemu Google Analytics powinien zastosować blokadę plików cookies.
W celu zarządzania ustawieniami cookies, jak również ich usunięcia należy wybrać z listy używaną przeglądarkę internetową, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami na każdym urządzeniu, z którego odwiedzono stronę w domenie www.sanocka6.pl.